Wednesday, August 1, 2012

Politikë e re me një model të ri


ALBAN DACI

Ngjarjet ndodhën shpejt nga viti 1990 deri në 2012. Fillimi ishte i madh, premtues, dhe në pamje të jashtme i ri dhe i ndryshëm. Shqiptarët filluan të besonin se kishin fituar kundër regjimit mizor dhe njerëzve që e kishin ndërtuar dhe përfaqësuar atë për thuajse 50 vjet rresht. Shumë shqiptarë besuan, ose më saktë donin të besonin me çdo kusht se një kapitull i ri po hapej për vendin e tyre. Shumë familje të nderuara, që ishin shtypur dhe ishin përdhosur vetëm pse kishin qenë nacionalist dhe që nuk e pranonin dogmën komuniste, më në fund, filluan të besonin se nderi i tyre do të kthehej e bashkë me të edhe perspektiva e një jetë të lirë e të ndershme. 
Megjithatë, pa kaluar shumë kohë, ora e ndryshimit u prish, u ndal  në vend. Zelli i madh që qytetarët kishin, ndoshta me të drejtë në  ngjarjet e viteve ’90, shumë shpejt filloi të kthehej në një melankoli turbulluese dhe zhgënjyese. Menjëherë,  në vijën e parë të ndryshimit u panë po të njëjtët njerëz, të cilit kishin përfaqësuar të kaluarën mizore, ose bijtë e tyre, të cilët, me djersën e qytetarëve kishin bërë jetën e  princave e princeshave, duke shëtitur e duke u shkolluar në shkollat më të mira perëndimore.
Pikërisht këto njerëz, që jo vetëm kishin pasur lidhje me regjimin mizor, por që kishin qenë mizor po aq sa regjimi që kishin përfaqësuar, filluan të përdornin maskën e drejtësisë e të demokracisë për të grabitur çdo pronë që shqiptarët e kishin ndërtuar me djersën e tyre të përbashkët. U bë një masakër e vërtetë me privatizimet, ku pronën e morën më të fortë e ato që kishin lidhje me pushtetin, dhe jo pronarët e vërtetë, të cilëve u ishte mohuar e drejta e pronësisë për më shumë se 30 vjet.
Sikur të mos mjaftonte shkatërrimi dhe vjedhja e pronës publike, njerëzit e të kaluarës,   të veshur me maskën e rreme të demokracisë, filluan të ndërtonin të njëjtin model politik që shqiptarët, për fat të keq, kishin trashëguar për më shumë se 40 vjet me radhë. Ata filluan ta ndërtonin regjimin politik mbi baza të mirëfillta autoritare të stilit mafioz, duke krijuar një rreth vicioz pushteti, ku qytetarët e ndershëm dhe familjet e nderuara u përjashtuan dhe u luftuan njollojë si më parë. Gjithashtu, u ndërtua një politikë antikombëtare, duke u stimuluar një emigracion i pakontrolluar, nga i cili u larguan ( “dëbuan”) mijëra qytetarë, ku disa prej tyre nuk u kthyen më kurrë. 
Emigracionin e përdorën si të vetmen mënyrë për të shpëtuar e jetuar ato qytetarë, të cilët nuk kishin trashëguar asnjë pushtet politik dhe nuk kishin as mundësinë më të vogël të merrnin pjesën privatizime e përvetësime ekonomike, sepse ato, si në kohën e regjimit, ishte bërë monopol vetëm për një grup të caktuar njerëzish, të cilët kishin qeverisur duke shtypur e duke përjashtuar çdo vlerë pozitive, që donte të bëhej pjesë e proceseve politike dhe ekonomike.
Ngjarjet rrodhën shumë shpejt nën nofkën ‘tranzicioni”, i cili thjeshtë po trazonte zemrat dhe mendjet e qytetarëve të thjeshtë, por që nuk kishte të bënte fare me tranzicionin politik. Vetëm tranzicion politik nuk mund të quhej, sepse gjithçka ishte si më parë dhe nuk po bëhej asnjë përpjekje konkrete për të konkretizuar një model të ri politik.
Monopoli, kontrolli  i pushtetit  me metoda mafioze e autoritare nga një pakice njerëzish, bënë që shumë ngjarje tragjike të ndodhnin për vite me radhë, të cilat patën objektiv të vetëm e të drejtpërdrejtë qytetarin e thjeshtë  e të pambrojtur.  Në këtë atmosferë monopoli e metodash mafioze e autoritare, le të themi,   në vend u krijuan dy grupe të mëdha politike. Këto grupe, edhe pse kishin emra “trendy”, nuk kishin asnjë ndryshim mes veti. Për këtë arsye, rotacioni i pushteti nuk kishte fizionomi demokratike. Qeveritë, që ndërroheshin, nuk sillnin asgjë të re, përveç faktit se ndërroheshin fytyrat e personave që qeverisnin, por në mendje dhe në zemër ishin njësoj: mizor, autoritar dhe krejt indiferentë kundrejt problemeve dhe halleve të qytetarëve.
Qytetarët, për vite me radhë në tranzicion, vazhduan të jetonin mes varfërisë, emigracionit dhe pasigurisë për jetën.  Ëndrrat e qytetarëve mbeten thjeshtë ëndrra dhe ato nuk u bënë kurrë realitet. Një ndër ëndrrat më të bukura që shqiptarët kishin ëndërruar në fillim të viteve ’90 ishte që “Shqipëria të bëhej si Europa”.  Shqipëria, jo vetëm që nuk e realizoi këtë ëndërr, por aq sa i afroheshin qytetarët Europës duke emigruar, po aq i largoheshin politikanët duke bërë korrupsion, afera mafioze dhe duke përdorur egon personale për pushtet, si armën më të fortë të bërjes politikë.
Politika, çdo ditë që kalonte, largohej gjithnjë e më shumë nga qytetari, dhe mbyllej në shpellën e saj të errët të mbushur me marifeti mafioze, antidemokratike dhe antikombëtare. Qytetarët, me të drejtë filluan të humbnin besimin tek politika dhe   filluan ta konsideronin atë si keqen më të madhe që kishte krijuar vetë njeriu kundër jetës së tij. Por, fajin atyre nuk ua kishte politike si nocion, e cila që nga kohët e lashta përfaqëson  artin e të qeverisurit nga njerëzit më të zotë në shërbim të komitetit e shoqërisë. Politika, ashtu si qytetarët ishte një viktimë, sepse kishte rënë në duart e personave të gabuar.  
Njerëzit, nga lashtësia, edhe pse e kishin krijuar politikën, ato nuk e kishin diktuar atë, por ajo i kishte diktuar duke bërë evolucion e kreativitet social. Kjo kishte ndodhur për faktin, se politika, edhe pse ishte krijuar nga njerëzit,  si rrymë arti, kishte fituar autonominë e saj dhe në të njëjtën kohë duke mbajtur ndjenjën e reciprocitetit nuk ishte larguar kurrë nga njerëzit, por u kishte shërbyer atyre.
Kjo nuk kishte ndodhur me shqiptarët, sepse shqiptarët kishin qenë në 500 vitet e fundit gjithmonë të ndërvarur nga pushtimet dhe regjimet e huaja e për këtë arsye nuk kishin arritur të krijonin një model origjinal e autonom politik. Politika për shqiptarët kishte qenë diçka e çmuar dhe e panjohur, por që gjithmonë ishte lakmuar. Pas pavarësisë, shqiptarët, arritën ta posedonin politikën  si art të krijuar nga të huajt dhe jo si art origjinal të krijuar prej tyre e në shërbim të tyre. Duhet të themi, se në një farë mënyre historia ka dokumentuar se politika dhe politikanët shqiptarë që nga Pavarësia, janë mbrojtur, frymëzuar dhe mbështetur  nga klane e interesa krejt antishqiptare e antiqytetare.
Shqiptarët morën traditën, jo për faj të tyre, se shteti nuk duhet respektuar, sepse ai është në dorën e të huajve. Kjo ide nisi të krijohej e të kristalizohej që në fillimet e pushtimit otoman në Shqipëri. Pra, ndjenja e antishtetit dhe mosrespektimi i institucioneve jo vetëm konsiderohej si diçka pozitive, por përfaqësonte një farë krenarie, një mosbindje kundër pushtimit të huaj.
Nuk dimë ndonjë rast, përveç Skënderbeut, që një lider të ketë ardhur në pushtet me forcat e tij dhe përmes marrëveshjes, ose kontratës pozitive që kishte bërë me qytetarët e tij. Pas Skënderbeut, deri në ditën e sotme, pas çdo lideri që ka dal në skenën politike, ka qëndruar një hije misteri dhe kurioziteti. për rrjedhojë edhe politika që ato kanë ndjekur, nuk ka qenë një politikë origjinale në shërbim të vendit e qytetarëve, por një politike e huazuar për të përfaqësuar interesa antikombëtare e antiqytetare.
 “Në qoftë se  Shqipëria do të vdiste ndonjëherë, atëherë në epitafin e saj do të shkruhet: Shqipëria lindi nga Zoti, Shpëtoi nga rastësia e vdiq nga politikanët”- Faik Konica. Me siguri i madhi Konica ka pasur parasysh faktin se të keqën më të madhe ky vend e ka pasur pikërisht nga politikanët e saj, të cilët, jo vetëm që nuk e duan atë, por luftojnë kundër saj, duke mbrojtur interesa antikombëtare e antiqytetare.
Shqipëria, edhe pse ka kaluar shumë vështirësi për shkak të politikanëve të shitur e antikombëtar, ajo ka mbijetuar e tashmë ka mundësinë e saj reale të rilind si kurrë më parë. Më në fund, shqiptarët, para syve kanë rastin unikal të vëzhgojnë tek sa po krijohet një politikë origjinale shqiptare, e cila në formën e artit të qeverisjes, përfaqëson vetëm interesat kombëtare e qytetare. Ky është një model i ri dhe krejt i ndryshëm politik nga ai që kemi përjetuar në 100 vite Pavarësi (Varësi të kontrolluar nga të tjetër).  Kjo është një politik e re, sepse ka një model të ri. Ka modelin origjinal shqiptar, të bazuar thellësisht në filozofinë tradicionale shqiptare. Shqiptarët, për shekuj me radhë, gjënë më të shtrenjtë, ndjesinë kombëtare, që popujt e tjerë e kishin përjetuar prej kohësh, nuk e përjetuan kurrë me të drejta të plota. Por, sot, më në fund kemi një model të ri politik, i cili bazohet thellësisht në ndjenjat tona kombëtare, për të cilat kemi luftuar gjithmonë, por në të njëjtën kohë jemi privuar thuajse gjithmonë.
Ky model politik është i ri, edhe sepse po themelohet nga njerëz të rinj, që nuk kanë lidhje me të kaluarën e ndërvarësisë politike dhe varësisë apo servilizmit të interesave antikombëtare. Kemi qindra e mijëra të rinj, të cilët, të frymëzuar e të betuar para simboleve kombëtare Kuq e Zi, po krijojnë një model politik po Kuq e Zi në shërbim të vendit dhe të çdo personi që ndjehet krenar pse është trashëgues i këtyre simboleve tona kombëtare.  Qytetarët mezi e kanë pritur krijimin e kësaj  politike, e cila përfaqëson ëndrrat dhe dëshirat e tyre historike e kombëtare. Çdo qytetar, që ndjehet krenar pse është shqiptar, duhet ta mbështes këtë model politik, që ai të jetë i fortë e gjithëpërfshirës, sa është edhe kombi shqiptar.