Wednesday, March 12, 2014

Kur feja perzihet me politiken

Alban Daci 

Ka shume filozofi se fene e konsiderojne nje lloj politike dhe politiken e konsdierojne nje version me te ashper te fese. 
Feja nuk eshte politike, sepse misioni i saj eshte morali i shoqerise dhe besimi ne nje Zot. Ndersa politika nuk eshte fe, sepse ka gjithmone eshte shoqeruar nga anitmorali dhe beson tek paraja, pushteti apo ne nje fjale me te thjeshte tek korrupsioni.

Po diskutohet shume kohet e fundit per versionin ekstremist te fese islame, apo per versionin me soft te besimit te krishterte ne politike.

Duhet te kemi parasysh se besimit fetare ne Shqiperi ka probleme shume te medha qe lidhet me fete si institucione kulti dhe jo me praktimin dhe besimin ne nje Zot.

Besimi mysliman ne Shqiperi ka problemet e veta qe lidhen me perplasje brezash, brezi vjeter i lidhur me nje lloj besimi me soft fetar, ndoshta per shkak se jane rritur e formuar ne periudhen e Regjimit ku feja ishte e ndaluar. Dhe nje brez i ri, i cili ne pamje te pare duket me hard, por ne te vertete eshte me profesional.

Gjithasthu, besimi mysliman shqiptar ka perplasje mes  shkollave. Me te forta per shkak edhe te influences se vendeve qe kane mbi Shqiperine jane shkolla turke, ajo egjiptiane, libiane e kohet e fundit edhe siriane. 
Keto shkolla fetare pertej karakteristikave te besimit mysliman i cili eshte homogjen kudo, sjellin edhe modelet e tyre shoqerore te cilat nuk kane asnje lidhje me shoqerine tone. 

Besimtari i thjeshte ndodhet ne udhekry, sepse ndoshta ndonjehere bombardohet edhe me informacione te gabuara. Keshtu do ta intepreteoja edhe rastin e shqiptareve qe shkojne e luftojne ne Siri. Keta jane besimtare te devotshem, por nuk kane informacione te mjaftueshme per te kuptuar se lufta ne Siri nuk ka lidhje me besimin mysliman qe do te thote paqe, por vetem per pushtet dhe per interese gjeopolitike. 

Gjithashtu, edhe rasti i te krishtereve qe po tentojne te hyjne ne politike, eshte version i drejte por qe eskeperienca dhe njohja teologjike jane te dobeta per te ofruar nje model te ri politik mbi baza te drejta e tolerante fetare. 


Feja mund te perzihet me politiken duke respektuar parimet e shtetit te se Drejtes, por nuk duhet te behet njelloj si politika. Ky duhet te jete dallimi me i madh dhe i rendesishem, sepse feja ofron moral e tolerance, ndersa politika pushtet, korrupsion e beson ne imoralitet.